Sign in to follow this  
Followers 0
Dr_House

Въпрос за гаранция към екипа на лаптоп Бг

6 posts in this topic

Здравейте колеги, моля ви на базата на вашите знания и опит да ме посъветвате какво да направя.
Купих онлайн лаптоп преди година и половина лаптоп
(за съжаление точно този не е от вас двата от вас все още работят без грижи :) )
, който обаче дефектира.
100% повредата е от хард диск. и за съжаление е в механиката на самия диск, дава грешки при развъртане на плочата и смарт систем статуса му е лош, "архивирайте информацията и сменете незабавно"
Харт диска (твърд диск, устройството на което се запазва информацията) не може да записва нова информация, не се форматира (чисти и тн.) което прави работата с лаптопа не възможна.
Същия се намира под капаче завито с винт, но не се разглабя лаптопа.
На него може да се гледа като консуматив тъй като има определен брой цикли на четене и запис след които става не годен за употреба и се заменя с нов
Купих веднага нов по малък твърд диск, тъй като лаптопа се ползва от годеницата ми,
а тя страда от заболяване и в момента е 28 Кг. а е на 30 години.
Лаптопът за нея и връзката с Интернет е една от малките радости на които тя се радва.
Продавачът ме насочи към официалният сервиз но от там искат освен повредения хард диск и целия лаптоп, което за мен няма никаква логика тъй като с новия твърд диск закупен от мен от 3 месеца работи без почивка, а им представих и неопровержими доказателства че повредата е именно в твърдия диск. (логове от диагностичен софтуер ползван в сервизите, снимки на екрана с точната повреда на самия диск изключваща дефект от външна намеса, скрин шотове на опитите за форматирането на диска и др. поне десет неща...
Просто си имали "Процедура" въведена от производителя на лаптопа
Съгласен съм че трябва да има правила, но тяхната процедура ще създаде съществено неудобство дори и за един ден да успеят да го диагностицират заедно с лаптопа, и да го върнат ще остави годеницата ми без компютър а мен ще принуди да изляза от работа за да вися цял ден за да чакам да ми го върнат, а това което ме побърква е че на лаптопа си му няма нищо.
Същият (повреденият диск) може да се тества безпроблемно от сервизите без това да ги затрудни съществено тъй като както казахме вече хард диска е консуматив и може да се постави на всеки един модерен лаптоп или usb четец за твърди дискове и да се тества не е задължително да е конкретно на същия компютър
От По-горе изложеното вярвам че имам правото да им изпратя дефектиралият елемент заедно с гаранционната карта и фактурата за въпросния лаптоп по куриер за моя сметка и същият сервиз след неизбежното установяване на дефектиралият диск да ми изпрати нов със същите параметри за моя сметка.
Как мислите, те вече ми отказаха този вариант ,
но винаги мога да си потърся правата в комисията за защита на потребителите или дори да си търся правата по съдебен ред?

post-12389-0-44501900-1367963400_thumb.g

post-12389-0-87411200-1367963409_thumb.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здрасти Dr House,

Може да пишем много за бюрократичните процедури, в сервизите се иска потвърждение за да направи дадено нещо, иначе няма да му бъде платено и има разни процедури които се следят стриктно. Ние не сме сервиз, но се сблъскваме ежедневно с това. Може да си потърсиш правата по съдебен ред, но това е една дълга процедура, която те стриктно следват буквата на закона и не се влияе от персоналната конкретна ситуация.

Затова ти предлагам следното, много пъти си ни помагал и в конкретната ситуация трябва да ти върнем жеста.

Нека ние да ти изпратим чисто нов хард диск с големината на който е повредения за наша сметка е диска и транспорта. Ако не можеш да го монтираш, ние ще го направим.

Така най-бързо ще решим един проблем и най-важното ще направим един човек с една идея по - доволен, в тази трудна за него ситуация.

Моля пиши ми лично съобщение за да се разберем.

Благодаря ти отново за помощта която си ни оказвал неведнъж.

Поздрави,

Ники

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте!

Това, което аз ще изпиша надълго не отменя това, което Ники предложи лично на теб. Пиша го просто, за да има по-подробна информация в подобни ситуации. Всичко се базира върху многото часове, прекарани в четене на ЗЗП, както и от срещите ми с КЗП.

Да съгласен съм, че казусът е доста неприятен за вас и дамата, която го ползва, но чисто формално сервизът има право. Най-малкото, защото оторизираните сервизи също работят по правила, спуснати от самата марка производител на лаптопа. Ако те не се спазват, то може лицензът им да пострада, а никой не желае подобно нещо в тези нелеки времена. Ще се опитам да обясня казуса чисто формално в началото без да вземам страна, а после ще си кажа и личното мнение.

Казусът:
Вие имате гаранционна карта, а тя важи за продукт, който в случая е лаптопа. В нея едва ли са описани надлежно серийните номера на конкретните компоненти, т.е. те имат право да приемат сервизно целия продукт. Вие сте закупили преносим компютър, а не само твърд диск за преносим компютър. Самите сервизни системи обикновено функционират така. Когато има проблем, то трябва да се констатира проблем в цялостния продукт или иначе казано лаптопът ви не функционира правилно, от което следва, че е необходима диагностика, която да речем показва проблем с твърдия диск. Така той подлежи на подмяна. Всички тестове, направени от потребителите не могат да бъдат приемани за меродавна диагностика, защото все пак и това се прави по някакъв определен ред, който не може самите потребители да определят според желанията им. Иначе казано, твърдият диск трябва да се тества в контекста на работа на самата система - целия лаптоп. Още повече, че ако проблемът е в диска, то той трябва да е на компютъра, когато отиде за ремонт. Теоретично, чисто теоретично си представете, че проблемът е в дънната платка, порт или нещо друго, което поврежда твърдите дискове. Дискът ще бъде сменен, а след време пак ще дефектира (такива случаи са ми познати на мен лично поне). Не казвам, че ще ще го тестват маса време с нов диск и че няма риск отново да се случи тази повреда, но те са длъжни да приемат цялостен продукт, който не работи и да върнат функциониращ. Все пак и от поста по-горе става ясно, че тези неща и на вас са ви ясни.

Комисията:
1. Чисто юридически и формално сервизът има право. Можете да подадете жалба до КЗП, но те нямат правомощия да направят, каквото и да било в случая по мое мнение, защото самият сервиз не ви отказва гаранционно обслужване. Гаранционното обслужване е на лаптопа, а вие не желаете да го изпратите, следователно доброволно се отказвате от такъв сервиз чисто формално. Имате гаранционна карта за лаптоп, а не за твърд диск.

2. Жалбата се подава срещу търговеца, който е продал лаптопа, а не срещу самия сервиз, защото вие имате търговски отношения със самия търговец - така гласи законът. Търговецът също не е отказал сервиз, а ви е насочил към оторизиран сервизен център. Вашият продукт обаче все още не е в сервиз, защото вие не желаете да го изпратите и се връщаме в горната точка 1. Формално вашите права като клиент според закона не са нарушени - търсите помощ, насочени сте, открили сте сервиз, но продуктът не е изпратен, не е постъпил като рекламация при търговеца, а просто са проведени телефонни разговори. Самият закон не предвижда подобни казусни ситуации и в конкретния случай вие ще подадете жалба, от комисията ще направят проверка по случая, ще изискат доказателства от вас и от сервиза. Пак казвам, вие не сте оторизирано сервизно лице и упоменатите по-горе скрийншоти няма да свършат работа, а още повече, че хората в комисията и хабер си нямат от подобни технически въпроси. Най-вероятно самият търговец ще напише всичко, което и аз изписах доста по-накратко и от комисията ще ви върнат отговор, който се базира на проверката и становището. Според мен няма да намерят основания за законова санкция и съм готов да дискутираме по това, колкото трябва. Цялата процедура трае има няма месец. Както Ники вече каза, те спазват буквата на закона, а тя не е на ваша страна в случая.

Консуматив:
Консумативът е хлъзгаво понятие, защото обикновено батерията и зарядното се считат за консуматив и обикновено идват с 12 месеца гаранция при всички марки (при някои дори 6 месеца). Ако държите на тази дефиниция, спокойно може от сервиза да ви кажат, че щом е консуматив, гаранцията му е само една година и не подлежи на гаранционно сервизиране. Аз лично бих се отказал в този случай да настоявам за това. Все пак и консуматив да е, пак трябва да се изпрати с целия лаптоп.


Моето лично мнение и съвет към всички потребители в подобна ситуация:
Подобни решения са трудни за вземане от всеки обикновен служител в който и да е сервиз. Моят личен съвет е да се проведе спокоен личен разговор (без заяждане, защото напомням, че чисто формално не сте в правото си, а и доброто отношение винаги помага в тези случаи) с отговорно и по-висшестоящо лице в сервиза. Опитвате се да обясните деликатната ситуация и да помислите варианти заедно, които да са удобни и за двете страни. Можете да проведете подобен разговор и с отговорно лице, представител на самия търговец. Много често при нормално и спокойно отношение фирмите са склонни да намерят начин да помогнат на клиента, правейки жест или някакъв вид компромис с интересите си като например предоставяне на оборотен лаптоп или нещо друго. Предложението на Ники по-горе е пример за това.


Повтарям, че това не отменя предложението на niki от горния пост. Надявам се, че постът ми като цяло ще е полезен. Оставам отворен за дискусия на подобни казуси.

Поздрав, Георги!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря Ви Много Георги, и Ники както и на целия ви екип.

Винаги съм се опивал да помагам, защото знам какво е да си в затруднение а и никой не се е родил научен.

За мен въпроса е принципен и както ме посъветвахте проведох

спокоен и нормален разогор още във вторник, но много ги е страх да не се отклонят дори и педя от правилата.

Не зная дали съм споделял с вас но съм системен администратор в застрахователна компания и много

пъти слушайки колежките от щети (работят близо до мен :))

съм ги молил да направят компромис и да помогнат на пострадалия човек по някъкъв начин, а не да гледат под бюрократичната лупа и да му казват че няма право на претенция спрямо общите условия защото примерно не ги е уведомил в срок

Друг е въпроса какво се отплаща на мен :)

Страшно ви благодаря за жеста трогна ме наистина много, но не мога да го приема без да съм си го платил или изработил.

Още повече че вие с нищо не сте виновнии за ситуацията, и ви прави чест подобно поведение.

Просто никога повече лаптоп или друга техника от място различно от laptop.bg или другите сайтове ваша собственост

Поздрави още веднъж и благодаря

Share this post


Link to post
Share on other sites

Страшно ви благодаря за жеста трогна ме наистина много, но не мога да го приема без да съм си го платил или изработил.

Имаш 833 мнения до момента, в голямата си част си помагал на хора които имат хардуерен или технически проблем, те са писали в нашия форум, а ти си им помогнал. Отдавна си го изработил този хард диск.

Пиши на мен или на god_15 за да се разберем как да го направим.

Поздрави,

Ники

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Док, писах ти лично, но ми избълва някаква грешка и не знам дали си го получил.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0