xtrael

Acer Aspire 5738G

19 posts in this topic

Здравейте! Имам въпрос - а именно отворите на вентилацията на капака на лаптопа не са пробити, добре ли ще е да ги пробия или така нарочно са оставени?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте! Имам въпрос - а именно отворите на вентилацията на капака на лаптопа не са пробити, добре ли ще е да ги пробия или така нарочно са оставени?

Така са си отворите! Ако бяха преценили производителя щеше да ги пробие!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, но прочетох в интернет, че за този модел това била производствена грешка, забравили да ги пробият, та за това искам да чуя мнения и тук?

Share this post


Link to post
Share on other sites

То самият лаптоп е производствена грешка.При конкретният модел разпробиване на капака води до положителен резултат.Температурите падат,с малко.Дупките обаче няма да компенсират ниският дебит на вентилатора и малката площ на радиатора.Т.е. особена файда няма,ама за сметка на това ще стане грозотия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пробиването според мен би имало отрицателен ефект все пак охлаждането представлява тръби, който стоят точно където са си отворите.

Дупка от долу би довела до по добро охлаждане на самото вентилаторче (може би), но не и до охлаждане на необходимите компоненти

Това си е мое мнение естествено

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако имаше нужда щяха да ги отворят, разликата е в големината на перките, нуждите и охладителите - завода производител ползва еднакви корпуси за лаптопи и където се налага те са отворени, тук при мен имам клиентски такъв който е наполовина отворен (видеокартата е 1ГБ собствена памет), на тези с вградено видео са затворени, с по голям капацитет напълно отворени - та те хората са си преценили кое как да е!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изпробвано и доказано е.Температурата пада с няколко градуса.Така че при този модел явно някой нещо не е преценил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Естествено че ще падне температурата,но на този модел и други сходни отворите са затворени с цел въздушния поток да е по интензивен под цялата дънна платка понеже като са затворени отворите под вентилатора въздуха се всмуква от отворите на сервизния капак.Всъщност ако изкараш дъното от корпуса още ще падне температурата,това значи ли че са сгрешили като са му направили корпус.По тази логика можеше и да увеличат капацитета на охлаждането,но в такъв случай цената отива нагоре.Та в повечето случаи всичко опира до постигане на минимална цена за продукт.

Edited by Gero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всъщност не виждам нищо естествено в това да пада температурата.Нарушавайки пътя на въздушния поток, пробивайки произволно отвори,обикновено температурата се покачва.Пробвай.Вместо празни и откровено неверни разсъждения по темата,просто приеми факта,че това си е проблем на производителя,който опитаха да замажат даже през сервизните си бази.Явно не си запознат,не е срамно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Явно не си запознат,не е срамно.

Напротив,много добре съм запознат с проблема.Също и че по сервизен канал се подменяше долната част на корпуса от клиенти оплакващи се от високи температури и самоизключване.Но все пак не мислиш ли че съвършен продукт няма,още повече в категория като този.И най лесно е да се оплюе даден продукт когато сами сме неспособни да произведем и продадем в тираж,продукт като обсъждания.

Поздрави.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абсолютно прав си за компромиса цена/качество,няма спор.Темата е за това,дали има смисъл да се пробива корпуса.За конкретният модел-да,има някакъв смисъл,за да се коригира грешката на технолозите.Аз лично бих го чистил редовно,вместо да пробивам и да става грозно,ама това е друга тема.

Поздрави.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз моя съм го пробил и при клок температурите паднаха с 10градуса и малкия играе спокоино.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз да използвам тази тема - може ли вместо термолепенки да се сложи паста или разстоянието си е голямо и са си нужни?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Icemans, ако е имало лепенки, пак трябва да се сложат. Ако разстоянието е малко по-голямо няма да стане с паста и ще пече много. 'Дъвките' са около 1-2 лева, в зависимост от дебелината.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Там е работата, че бяха се разрушили на парченца и не знам каква дебелина да взема. За това исках някой със същия модел да каже как се е справил.

Share this post


Link to post
Share on other sites

имам същия лаптоп.. и подкрепям че ако се отворят няколко малки дупки няма да стане нищо лошо..иначе под 67 градуса не пада каквото и да се направи..а това не е амд процесор....още нещо абсолютно не съвместимост лентовия кабел да е буквално залепен над радиатора на процесора и да се изпича

Edited by enes_rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Неграмотници ! Отворите са фабрично не разпробити (поради фабрична грешка ) което води до прегряването на лаптопа .Няма лаптоп който да няма нужда да смуче студен въздух от там.Ако лаптопите ви бяха в гаранция , щяха да сменят долния капак. Стига сте философствали ами отивайте да си пробиете капаците , освен ако не искате да си отлепите чипа !

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://hardwarebg.co...ё-5738ZG/page31

Нямаш ли флашка? Аз инсталирах от флашка - първо форматираш флашката и я правиш системна -http://forum.notebookreview.com/acer...ml#post6280013 после копираш файловете от архива с BIOS-a, буутваш от флашката и пускаш bios.bat След около минута-две си с моднатия биос.

След като разпробих отворите температурата на процесора и видеокартата паднаха с десет градуса и сега в idle ми държи около 40-42 на процесора и видеокартата, и 60-62 в load, което в сравнение с 80-85 преди е направо ледено. wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както е посочил ДОКТОРА - в линка който е дал има подробно описана ситуацията с 5738!

И аз си направих отвори, и вече си е с нормално охлаждане машинката! Който е отварял, просто може да види, че ако не трябва да има отвори, то вентилатора би имал разстояние от някоя си страна, за да може да смуче /както казват другите от областта около дъното/, а такава възможност просто няма в шасито, затова ОТВОРИ ТРЯБВА ДА ИМА на долния капак под вентилатора! Само трябва да се понаправят по-качествено, че иначе става грозотия отдолу! Ама пък кой ти гледа отдолу :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...