Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Станислав

Постоянни BSOD и "забиване" на Acer Aspire 5738G

17 posts in this topic

Здравейте.

Извинявам се, ако вече по темата за въпросната марка и модел лаптопи е писано тук, във форума, но, честно, вече не ми останаха сили, а и нерви да се ровя и да чета.

Както съм посочил и в заглавието, проблемът е с постоянни BSOD и "забиване" на машината. Какво имам предвид: например, когато се гледа филм, по време на възпроизвеждането на видеото внезапно се спира машината, появява се BSOD и даже понякога не иска лаптопът сам да се рестартира. Това е първият случай, когато се появява BSOD.

Вторият: оставям лаптопът включен за известно време и внезапно машината сама се рестартира, просто ей така, от самосебе си. Дали рестартът е съпроводен от BSOD или не, не винаги успявам да отбележа.

Относно замръзването, появява се, когато машината е оставена да работи и реша да възстановя работата си по нея - не приема никакви команди, въпреки че виждам работния плот и се опитвам по някакъв начин да накарам машината да заработи. Единственото решение остава да се опитвам да изключа машината от самото копче за включване и да я пусна отново чрез него. Пределно ясно ми е, че това е вариант, който трябва да се избягва, и то задължително, но просто самата машина не реагира посредством клавиатурата или мишката на попадени чрез тях команди.

Занесох машината в оторизирания сервиз (лаптопът е все още в гаранция), откъдето ми заявиха, че не се установили никакви проблеми, като посочените от мен, и по-скоро е софтуерен проблем, отколкото хардуерен такъв.

Дотук ясно, но при безброй вече преисталации на OS (Windows 7 Ultimate 64-bit), както се казва, "не хваща декиш", "файда никаква", "нет гласност, нет перестройка". Накратко - полза никаква. Слагам си читави версии на OS, препоръчани и дадени ми от хора специалисти, или поне доста навътре в тази материя, инсталират се всички необходими драйвери, не се слагат някакви измислени програми и т.н.

Тук е мястото да спомена - машината не се използва дори и на 5% от възможностите й, съдейки по ревюто, написано за този модел тук, във форума на laptop.bg. Машината се използва предимно и единствено за административна работа - аз съм преводач и се досещате, ще използвам машината главно за преводи, без да ползвам "тежки" програми. Освен ако смятате Word и Notepad за "тежки".

Машината се държи на равна повърхност така, че да й се позволи да "диша" безпрепятствено.

Реших да попитам и тук за мнение и възможни решения на проблема, преди да се насоча към сервиз, като в случая ми се струва, че не е добра идеята да се насоча към сервиз, различен от оторизирания в гаранция, макар че оттам твърдят, че проблемът не е в хардуера. В краен вариант съм готов и да го сторя, тоест да се насоча и към друг оторизиран от Acer сервиз.

От доста прочетеното из нета за възможните причине за горепосочените проблеми изникнаха неща като възможни проблеми с драйверите, прегряване, ъпдейтване на BIOS, фабрично не достатъчно "прорязване" на решетката на вентилатора и дори и вируси.

Ще бъдя благодарен за всякакви насоки и препоръки, като нова преинсталация на OS не ме плаши, ако се стигне дотам. Съгласен съм на предложения за тестване на компонентите на машината със специализиран за целта софтуер, с надеждата, че ще има полза от това.

Благодаря предварително на всички, които ще се отзоват.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте.

Извинявам се, ако вече по темата за въпросната марка и модел лаптопи е писано тук, във форума, но, честно, вече не ми останаха сили, а и нерви да се ровя и да чета.

Както съм посочил и в заглавието, проблемът е с постоянни BSOD и "забиване" на машината. Какво имам предвид: например, когато се гледа филм, по време на възпроизвеждането на видеото внезапно се спира машината, появява се BSOD и даже понякога не иска лаптопът сам да се рестартира. Това е първият случай, когато се появява BSOD.

Вторият: оставям лаптопът включен за известно време и внезапно машината сама се рестартира, просто ей така, от самосебе си. Дали рестартът е съпроводен от BSOD или не, не винаги успявам да отбележа.

Относно замръзването, появява се, когато машината е оставена да работи и реша да възстановя работата си по нея - не приема никакви команди, въпреки че виждам работния плот и се опитвам по някакъв начин да накарам машината да заработи. Единственото решение остава да се опитвам да изключа машината от самото копче за включване и да я пусна отново чрез него. Пределно ясно ми е, че това е вариант, който трябва да се избягва, и то задължително, но просто самата машина не реагира посредством клавиатурата или мишката на попадени чрез тях команди.

Занесох машината в оторизирания сервиз (лаптопът е все още в гаранция), откъдето ми заявиха, че не се установили никакви проблеми, като посочените от мен, и по-скоро е софтуерен проблем, отколкото хардуерен такъв.

Дотук ясно, но при безброй вече преисталации на OS (Windows 7 Ultimate 64-bit), както се казва, "не хваща декиш", "файда никаква", "нет гласност, нет перестройка". Накратко - полза никаква. Слагам си читави версии на OS, препоръчани и дадени ми от хора специалисти, или поне доста навътре в тази материя, инсталират се всички необходими драйвери, не се слагат някакви измислени програми и т.н.

Тук е мястото да спомена - машината не се използва дори и на 5% от възможностите й, съдейки по ревюто, написано за този модел тук, във форума на laptop.bg. Машината се използва предимно и единствено за административна работа - аз съм преводач и се досещате, ще използвам машината главно за преводи, без да ползвам "тежки" програми. Освен ако смятате Word и Notepad за "тежки".

Машината се държи на равна повърхност така, че да й се позволи да "диша" безпрепятствено.

Реших да попитам и тук за мнение и възможни решения на проблема, преди да се насоча към сервиз, като в случая ми се струва, че не е добра идеята да се насоча към сервиз, различен от оторизирания в гаранция, макар че оттам твърдят, че проблемът не е в хардуера. В краен вариант съм готов и да го сторя, тоест да се насоча и към друг оторизиран от Acer сервиз.

От доста прочетеното из нета за възможните причине за горепосочените проблеми изникнаха неща като възможни проблеми с драйверите, прегряване, ъпдейтване на BIOS, фабрично не достатъчно "прорязване" на решетката на вентилатора и дори и вируси.

Ще бъдя благодарен за всякакви насоки и препоръки, като нова преинсталация на OS не ме плаши, ако се стигне дотам. Съгласен съм на предложения за тестване на компонентите на машината със специализиран за целта софтуер, с надеждата, че ще има полза от това.

Благодаря предварително на всички, които ще се отзоват.

Ако се доверим на хората от сервиза и изключим хардуерен проблем,то остава и логично да е софтуерен.Най-вероятно проблем с някой драйвер,но кой?Обикновено драйвера за видео картата прави такива мизерии,може да свалите драйвера от сайта производител на видео картата и да опитате с него как ще е.Предложението за обновяване на биоса също е добро,ако не сте го обновили го обновете с последна версия от официалният сайт на Acer.Може да опитате и като смените операционната система с Windows vista sp2 и да видите дали под нея ще съществува проблема.При някой лаптопи на ейсър има проблем с Wlan картата и води до такива забивания но тя си работи и трудно се разбира,че е от нея,тоест за да се разбере трябва да се свали Wlan картата и ако няма забиване значи е от нея,може и от драйвера да е де.Като обобщение на казаното досега,тествате нови драйвери,сменете операционната система с Windows vista sp2 и пишете за резултатите.

PS:Ще е добре и да снимате или запишете номера на грешката при синия екран.

Успех.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако все още не е навършил 2 години отивай в сервиз да ти сменят дъното по гаранция.Имах същите проблеми с подобен Acer преди година.Същите симптоми като при теб.Решението вече го написах,не си губи времето.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако се доверим на хората от сервиза и изключим хардуерен проблем,то остава и логично да е софтуерен.Най-вероятно проблем с някой драйвер,но кой?Обикновено драйвера за видео картата прави такива мизерии,може да свалите драйвера от сайта производител на видео картата и да опитате с него как ще е.Предложението за обновяване на биоса също е добро,ако не сте го обновили го обновете с последна версия от официалният сайт на Acer.Може да опитате и като смените операционната система с Windows vista sp2 и да видите дали под нея ще съществува проблема.При някой лаптопи на ейсър има проблем с Wlan картата и води до такива забивания но тя си работи и трудно се разбира,че е от нея,тоест за да се разбере трябва да се свали Wlan картата и ако няма забиване значи е от нея,може и от драйвера да е де.Като обобщение на казаното досега,тествате нови драйвери,сменете операционната система с Windows vista sp2 и пишете за резултатите.

PS:Ще е добре и да снимате или запишете номера на грешката при синия екран.

Успех.

Най-добре е да запишете номера на грешката при синия екран.

ПС:Илиев син екран не съм виждал до сега заради software.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-добре е да запишете номера на грешката при синия екран.

ПС:Илиев син екран не съм виждал до сега заради software.

Колега аз съм виждал син екран причинен от софтуер/драйвер,като цяло сините екрани на брой са около 100 известни досега от които процента е 50/50,тоест може да е причинен от хардуерен дефект или софтуерен.Blue Screen of Death в доста случай е причинен от софтуер/драйвер,както по-горе споменах процента е 50/50,но вземам под внимание това ,че лаптопа е ходил в оторизиран сервиз и там не са открили хардуерен проблем след тестовете.И да най-добре ще е да видим грешката,тогава ще станат ясни нещата за какво иде реч,че така е само гадаене.

Причини за поява на Син екран

* Софтуерни:

* Вътрешни за операционната система

* Предизвикан от програма

* Предизвикан от недостиг на ресурси

* Предизвикан от конфликт на драйвер и операционната система

* Хардуерни:

* Предизвикан от повреда на хардуер

* Предизвикан от моментна грешка на хардуер

* Предизвикан от достъп до повреден носител/медия

* Общи електрически смущения

* Предизвикан от смущения или неправилно поставяне на устройство в USB устройството.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега аз съм виждал син екран причинен от софтуер/драйвер,като цяло сините екрани на брой са около 100 известни досега от които процента е 50/50,тоест може да е причинен от хардуерен дефект или софтуерен.Blue Screen of Death в доста случай е причинен от софтуер/драйвер,както по-горе споменах процента е 50/50,но вземам под внимание това ,че лаптопа е ходил в оторизиран сервиз и там не са открили хардуерен проблем след тестовете.И да най-добре ще е да видим грешката,тогава ще станат ясни нещата за какво иде реч,че така е само гадаене.

Причини за поява на Син екран

* Софтуерни:

* Вътрешни за операционната система

* Предизвикан от програма

* Предизвикан от недостиг на ресурси

* Предизвикан от конфликт на драйвер и операционната система

Мисля,че минахме в Oftopic

можем да спорим по темата цяла вечер,и пак да не се разберем

но дай да видим как да помегнем на колегата

ОК?

а за споровете по темата на лични :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля,че минахме в Oftopic

можем да спорим по темата цяла вечер,и пак да не се разберем

но дай да видим как да помегнем на колегата

ОК?

а за споровете по темата на лични :)

Неспоря,а се опитвам да помогна на човека и затова пиша факти.Това ли приемаш за спор ,че написах възможни съществуващи сини екрани причинени от софтуер?Наистина не си виждал такъв син екран и ти вярвам,аз обаче съм виждал и затова го написах.Наистина няма смисъл да спорим на човека в темата но написаното досега е полезно и ще е от полза на четящите темата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да сте пробвали да качине нова версия на биоса?

Колега аз съм виждал син екран причинен от софтуер/драйвер,като цяло сините екрани на брой са около 100 известни досега от които процента е 50/50,тоест може да е причинен от хардуерен дефект или софтуерен.Blue Screen of Death в доста случай е причинен от софтуер/драйвер..

Драйверите са вид софтуер. От къде разбра, че са около 100 известни? И за процентите.

Технически погледнато, в повечето случаи можеш да обвиниш софтуера, защото "не знае" как да борави с хардуера. Но погледнато от друга страна, същите случаи, хардуера може да е виновен, защото не е направен да работи от дадения софтуер. И тъй като човекът хиляди пъти е преинсталирал ос-ма, логично проблема да е в хардуера.

Станиславе, какво ти изписва, като се появи bsod?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acer Aspire 5738G

Това не е ли, модела дето бяха забравили да разпробият отворите за вентилация в долния капак на лаптопа ?

Ако случая е същия не от BSOD бих се притеснявал а от пожар.

Всички проблеми може да се окажат просто от прегряване.

Acer са върха :)

Edited by Zog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Препоръчвам ти да пуснеш програма за следене на температурата на хардуера - дъно, процесор, видео. Една такава е Core temp, hardware monitor и др. Ще си избереш която ти хареса най много. Повечето имат опция да ти показват температурата долу в дясно (system tray) и наблюдавай какво се случва докато работиш на него. Ъпдейт на драйвери и биос до последна версия е задължително но почни първо с горното.

Най добре е ако имаш още гаранция възползвай се от нея. Другия ми лаптоп е същия като твоя и съм останал с отлични впечатления от него. Не си сгрешил, че си го купил, Acer е много добра марка (цена, качество, хардуер).

Сподели какво е станало и ако се нуждаеш от някаква помощ - не се чуди а питай!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте. Аз съм Станислав, реших, че е доста по-удобно, ако си направя регистрация.

Първо, искам да благодаря на всички, които се отзоваха със съвети и насоки и затова ще отговоря на всеки поотделно:

*********************************

@ iliev - Доста прочетох по въпроса и действително имаше коментари из нета за вероятни причини за забиването и BSOD - откъм драйверите за видеокартата и обновяване на BIOS-a. Ето и моя коментар, тоест предприетите от мен действия:

* драйверите за видеокартата си свалих от сайта на Acer, от посочените такива, специално за този модел лаптоп. Вашата препоръка за сваляне на необходимите драйвери директно от сайта на производителя на видеокартата е добра идея и мисля в последствие да се възползвам от нея, дори и проблемът да не е от въпросните драйвери, а да се окаже друга причината за забиването и BSOD.

* относно обновяването на BIOS-а - както се оказа в последствие (както съм посочил и в първия си пост, че машиината я занесох в оторизирания сервиз), от самия сервиз обновиха BIOS-а, но, за съжаление, дори и след това, след обновяването и поредната преинсталация на OS, проблемите продължиха.

Вие споменавате и за смяна на OS, за да се види дали под друга такава ще се появят (възникнат) същите проблеми. Все още не съм тествал този вариант, но ако в последствие, след този мой пост, в който пускам снимка на BSОD, сметнете, че е необходимо, съм готов и за този вариант - с друга OS. А относно Wlan, не бих могъл да кажа нищо, за съжаление. За тази вероятност бих могъл да кажа, че я изключвам, като - отново - извадя довода, че от сервиза не са споменавали за такъв, евентуален, проблем.

@ Gero - За дъното и аз съм чувал такива "слухове", но от сервиза не изказаха никакъв коментар, така че, логично заключение, би трябвало (подчертавам) да е всичко наред с него.

@ Firebug - Да, както сте ме посъветвали, това и направих - малко по-долу има и снимка на появилия се BSOD.

@ Zog - Коментарът за забравените прорези на вентилатора го срещнах и аз из нета, дори видях и подробно описано решение, как ние, собствениците на машината, да си ги "прорежем". Доколко това е уместно, не мога да кажа, след като от сервиза не откриха (не споменаха) за никакъв такъв проблем.

*******************************

P.S. Само да вметна нещо - последната преинсталация на OS я правих, след като пуснах тук, във форума, своя проблем/проблеми, под ръководството на човек, знаещ и разбиращ, и всичко бе наред до момента, в който проблемите отново се появиха. Общо взето, неговите насоки не бяха по-различни от това, което и аз правя при инсталация на OS, с изключение на строгата последователност на инсталиране на драйверите, която той ме накара да спазя (цитирам): "Сваляш драйвъри от Acer. Винаги се инсталира първо чипсет. Ако лаптопа има HDMI, втория драйвър е Аудио, после Видео. За другите последователността не е от особено значение."

*******************************

И така, прикачвам снимка на появилия се BSOD и очаквам вашите коментари, за което отново предварително благодаря.

Съжалявам за лошия фокус на снимката, но мисля, че по-важните неща (проблемът) са четими.

867cca8f3e368f83.JPG

Edited by Cospatrick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако и твоя капак е от същите без прорезите, имаш 100% проблем.

Лаптопа няма откъде да взима студен въздух за да охлажда CPU и GPU.Имаш банално прегряване и сини екрани или самоизключвания от сработваща защита.

Не зная, какъв ще да е тоя сервиз, да не ти обърнат внимание на факта, че ACER са се омазали и са направили критична грешка.Не просто критична а фатална дори.

Сложи си софтуер за температурите и дай да ги видим в какви стойности са.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте. Аз съм Станислав, реших, че е доста по-удобно, ако си направя регистрация.

Първо, искам да благодаря на всички, които се отзоваха със съвети и насоки и затова ще отговоря на всеки поотделно:

*********************************

@ iliev - Доста прочетох по въпроса и действително имаше коментари из нета за вероятни причини за забиването и BSOD - откъм драйверите за видеокартата и обновяване на BIOS-a. Ето и моя коментар, тоест предприетите от мен действия:

* драйверите за видеокартата си свалих от сайта на Acer, от посочените такива, специално за този модел лаптоп. Вашата препоръка за сваляне на необходимите драйвери директно от сайта на производителя на видеокартата е добра идея и мисля в последствие да се възползвам от нея, дори и проблемът да не е от въпросните драйвери, а да се окаже друга причината за забиването и BSOD.

* относно обновяването на BIOS-а - както се оказа в последствие (както съм посочил и в първия си пост, че машиината я занесох в оторизирания сервиз), от самия сервиз обновиха BIOS-а, но, за съжаление, дори и след това, след обновяването и поредната преинсталация на OS, проблемите продължиха.

Вие споменавате и за смяна на OS, за да се види дали под друга такава ще се появят (възникнат) същите проблеми. Все още не съм тествал този вариант, но ако в последствие, след този мой пост, в който пускам снимка на BSОD, сметнете, че е необходимо, съм готов и за този вариант - с друга OS. А относно Wlan, не бих могъл да кажа нищо, за съжаление. За тази вероятност бих могъл да кажа, че я изключвам, като - отново - извадя довода, че от сервиза не са споменавали за такъв, евентуален, проблем.

@ Gero - За дъното и аз съм чувал такива "слухове", но от сервиза не изказаха никакъв коментар, така че, логично заключение, би трябвало (подчертавам) да е всичко наред с него.

@ Firebug - Да, както сте ме посъветвали, това и направих - малко по-долу има и снимка на появилия се BSOD.

@ Zog - Коментарът за забравените прорези на вентилатора го срещнах и аз из нета, дори видях и подробно описано решение, как ние, собствениците на машината, да си ги "прорежем". Доколко това е уместно, не мога да кажа, след като от сервиза не откриха (не споменаха) за никакъв такъв проблем.

*******************************

P.S. Само да вметна нещо - последната преинсталация на OS я правих, след като пуснах тук, във форума, своя проблем/проблеми, под ръководството на човек, знаещ и разбиращ, и всичко бе наред до момента, в който проблемите отново се появиха. Общо взето, неговите насоки не бяха по-различни от това, което и аз правя при инсталация на OS, с изключение на строгата последователност на инсталиране на драйверите, която той ме накара да спазя (цитирам): "Сваляш драйвъри от Acer. Винаги се инсталира първо чипсет. Ако лаптопа има HDMI, втория драйвър е Аудио, после Видео. За другите последователността не е от особено значение."

*******************************

И така, прикачвам снимка на появилия се BSOD и очаквам вашите коментари, за което отново предварително благодаря.

Съжалявам за лошия фокус на снимката, но мисля, че по-важните неща (проблемът) са четими.

867cca8f3e368f83.JPG

Ако правилно съм видял грешката STOP 0x0000000A ,че много не се вижда от снимката.Според някой тази грешка е причинена от драйвер,както и аз предполагах,но според други може да е причинена от повредена рам памет.Преинсталирате уиндоуса с чист не пипан,най добре да е от MSDN след това инсталирате последно излезли драйвери за хардуера и ако проблема не се реши значи е хардуерен и трябва да се носи в сервиз.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако положението е такова като на снимките по-доло със сигурност прегрява лаптопа.Ще е добре да кажете и темперетурите как са както са ви вече посъветвали по-горе в темата.

post-3019-0-99690400-1312812715_thumb.jp

post-3019-0-99300100-1312812742_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

На моя 5738G дупките отдолу също са изцяло запушени, но лаптопът никога не вдига температури над 55-60 градуса, може би защото не играя на него. Иначе поддържа температури от 40-45 градуса на процесор и видео през лятото.

По темата: BSOD не се дължи винаги на хардуерен проблем (прегряване и т.н.). По едно време моята машина почна да ми показва екрана на смъртта по 1-2 пъти на ден. Решение намерих на:

http://www.intel.com/p/en_US/support/detect/wireless

, като ъпдейтнах драйвера на безжичната мрежа. От тогава не съм видял BSOD. Успех на колегата с тоя проблем!

Share this post


Link to post
Share on other sites

здравейте имам същия лаптоп и имам горе-долу същия приоблем но явно в начална фаза :unsure::( иначе Операционната ми е Легална Windows Vista SP2 32bit а характериситиките са:

Процесор - Intel Core 2 Duo T6600 (2.2Ghz, 800Mhz FSB)

Видеокарта- ATI Mobility Radeon HD4570 (512mb VRAM)

РАМ памет - 3GB DDR3

Твърд Диск - 320GB

Този BSOD - "Екран на смъртта" ми се появяваше няколко пъти (поне 10 само за ден) последно преди седмица 2 дни подред, но не обърнах внимание на грешката :( (мисля че беще същата :unsure: ). Пробвах преинсталация към Windows XP SP3 (пак легална) но пък там всеки път ми даваше някаква друга грешка и не успявах да го преинсталирам (но успях да форматирам Хард-а) след всичко това когато го стартирах (още първият път след форматирането) този BSOD екран излезе пак :help: (инсталирал съм последните версии на драйверите) от тогава не съм го имал този проблем :)но пък често ми забива до такава степен че трябва да го изключвам от копчето :( или докато играя нещо [става въпрос за малки игри (симулатори от по най-много 1Gb след инсталация в D:/ а не C:/ където е Windows-a)] (но пък не се е рестартирал докато си стои без някой да го пипа :) )

ако се влоши пак ще пиша отново и ще кача снимка с грешката :) Но да се надяваме да не се случва отновo :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нека ъпдейт-на малко темата.

За моя изненада, причината може да се окаже имено тази, посочена от vctrdnl - драйверът на wireless-а. Откакто го ъпдейтнат, от посочения линк от vctrdnl, вече всичко (засега) е ОК. Дано и така продължава да е.

Отворите отдолу са запушени, както е показал на снимката iliev, но при тестовете с Core temp всичко бе в границите на нормалното - температури в порядъка от 40 и няколко градуса, и то през лятото, в горещините, като машината не я натоварвам с нищо, различно от видео плеър, аудио плеър, субтитираща програма - все "не-тежки" програми.

Идните дни ще направя "свежа" преинсталация на OS-то и ще видя как се държи машината. Ще внимавам с драйверите, отчитането на температурите и другите важни аспекти. Ако проблемът с BSOD продължи, ще пиша.

Надявам се проблемът, най-сетне, да бъде избегнат, като ще пиша относно развитието.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

Loading...
Sign in to follow this  
Followers 0