dobrika

laptop.bg
  • Брой мнения

    385
  • Регистриран

  • Последно посещение

Обществена репутация

19 Положителна

За dobrika

  • Ранг
    Стар потребител

Profile Information

  • Пол
    Мъж
  • От
    София
  • Лаптоп
    Apple MacBook Pro
  • ОС
    Mac OS
  1. Здравейте! Всъщност нещата да доста приятни, когато говорим за Apple и гореизброените въпроси. Apple се опитват да отхвърлят всеобщото мнение, че при тях "за всичко се плаща". Така че въпросите по реда им: 1. Операционната система е предварително инсталирана на всички компютри на Apple. Тя е MAC OS X Mavericks - последната версия като отскоро вече всички следващи ъпдейти ще бъдат безплатни. Повече за нея в ето този линк: https://www.apple.com/macbook-air/osx.html 2. Антивирусен софтуер не е необходим. Не че такъв не се продава, но притеснението откъм вируси при MAC e нищожно малко. Поради сигурната основа, на която е създадена системата, то проблем с вируси засега не се наблюдава. Преди години имаше заразяване с един вирус, но дупката в системата бе бързо запушена. Като цяло при MAC "рахатясваш" в това отношение 3. Програми се кракват и има кракнати. Мрежата гъмжи от такъв софтуер за МАС. Все пак като човек от бранша, няма как да поощря използването на нелегален софтуер и съм длъжен да го порицая Иначе хубавото на Apple е, че отскоро те предлагат своя офис пакет - iWork, заедно с iLife съвсем безплатно с новите устройства, които са закупени. Така че вие безплатно ще получите техния много хубав текстов редактор, както и техните еквиваленти на Excel и Powerpoint. А от опит мога да кажа, че са много качествени софтуерни продукти и са много полезни. Разбира се, създадените от тях файлове са си съвместими с останалите компютри. Team viewer аз ползвам като безплатна версия да кажем... Ето и повече за въпросния софтуер: https://www.apple.com/creativity-apps/mac/ 4. За музика инсталираният софтуер е iTunes. Аз си ползвам само него. Той има вграден и магазин за музика, книги и т.н. За филми... по подразбиране те работят с QuickTime, но при него недостатъкът е, че не работи със субтитри. Но алтернативи има доста... аз например ползвам VLC Player за почти всичко. 5. Реално повечето неща, които трябва да знаеш, с този пост се надявам, че ти ги казвам Разбира се, операционната система има своите особености и ако досега си ползвал Windows, ще трябват няколко дни, за да свикнеш и да усетиш принципите, на които се базира работата с тези компютри. Аз съм на мнение, че единственото, което може да те накара да съжаляваш си самият ти. Ако човек влезе предубеден и не даде шанс на новото и различното, то вероятността да е доволен не е голяма. Но ако компютърът се закупува с цел да стане част от работното ежедневие на човека, то Apple са особено добри в това Разбира се, ако има някой фабричен дефект в бройката и се налага подмяна или сервиз, може да има някакво разочарование в началото, но тези неща се случват много рядко при Apple, а и да се случат... затова са гаранционните условия. Като цяло обаче не очаквам разочарование. Не случайно хората, започнали да ползват МАС рядко след това започват да ползват нещо друго. Това е като цяло. Насреща съм за въпроси
  2. Здравейте! Като цяло това е наистина относителен въпрос. Нашата информация е, че действително срокът е 5 години. Това обаче не означава, че не може да бъде използвано като повод за отказ от дадена кредитна институция. Дори да са изчистени всичките ви задължения към момента, но отново е възможно да ви бъде отказан лизинг, още повече че кредитните институции много често не съобщават причината за отказ, а само фактическия такъв. Поздрав, Георги!
  3. Lenovo Y510p

    Привет на всички Жоро, аз също съм силно изумен от фразите, които цитираш. В никакъв случай не твърдя, че искаш да лъжеш умишлено или нещо такова, но аз имам 100-процентово убеждение, че в речника на нашите служители не присъстват подобни фрази спрямо клиентите ни. Най-малкото, защото те добре осъзнават, че подобно отношение към даден клиент води единствено до негативи, спад на клиенти, а нашите клиенти са тези, които осигуряват заплатите ни. Понякога тук е доста натоварено и е възможно да не сме били твърде изчерпателни или стрикни по отношение на нещо. Възможно ли е някоя реплика да е била интерпретирана по този начин или ти да си останал с подобно впечатление? Искрено съжалявам, че подобно усещане е останало у теб, а и както спонемахме в горния пост, често сайтове, които копират нашия или фирми се представят за него, са склонни да нарушават имиджа ни, за да ни навредят. Аз също подкрепям това, което каза god_15... Ако такова твърдение за конкретно поведение от нашите служители може да се докаже, по някой от изброените начини, то ще има подаръци. Поздрав, Георги!
  4. Привет! Изпратихме ти лично съобщение във форума ни, но явно все още не си го прочел Надяваме се да се свържеш с нас по-скоро във връзка с получаване на твоята заслужена награда за хубавото ревю
  5. Здравейте! Това, което аз ще изпиша надълго не отменя това, което Ники предложи лично на теб. Пиша го просто, за да има по-подробна информация в подобни ситуации. Всичко се базира върху многото часове, прекарани в четене на ЗЗП, както и от срещите ми с КЗП. Да съгласен съм, че казусът е доста неприятен за вас и дамата, която го ползва, но чисто формално сервизът има право. Най-малкото, защото оторизираните сервизи също работят по правила, спуснати от самата марка производител на лаптопа. Ако те не се спазват, то може лицензът им да пострада, а никой не желае подобно нещо в тези нелеки времена. Ще се опитам да обясня казуса чисто формално в началото без да вземам страна, а после ще си кажа и личното мнение. Казусът: Вие имате гаранционна карта, а тя важи за продукт, който в случая е лаптопа. В нея едва ли са описани надлежно серийните номера на конкретните компоненти, т.е. те имат право да приемат сервизно целия продукт. Вие сте закупили преносим компютър, а не само твърд диск за преносим компютър. Самите сервизни системи обикновено функционират така. Когато има проблем, то трябва да се констатира проблем в цялостния продукт или иначе казано лаптопът ви не функционира правилно, от което следва, че е необходима диагностика, която да речем показва проблем с твърдия диск. Така той подлежи на подмяна. Всички тестове, направени от потребителите не могат да бъдат приемани за меродавна диагностика, защото все пак и това се прави по някакъв определен ред, който не може самите потребители да определят според желанията им. Иначе казано, твърдият диск трябва да се тества в контекста на работа на самата система - целия лаптоп. Още повече, че ако проблемът е в диска, то той трябва да е на компютъра, когато отиде за ремонт. Теоретично, чисто теоретично си представете, че проблемът е в дънната платка, порт или нещо друго, което поврежда твърдите дискове. Дискът ще бъде сменен, а след време пак ще дефектира (такива случаи са ми познати на мен лично поне). Не казвам, че ще ще го тестват маса време с нов диск и че няма риск отново да се случи тази повреда, но те са длъжни да приемат цялостен продукт, който не работи и да върнат функциониращ. Все пак и от поста по-горе става ясно, че тези неща и на вас са ви ясни. Комисията: 1. Чисто юридически и формално сервизът има право. Можете да подадете жалба до КЗП, но те нямат правомощия да направят, каквото и да било в случая по мое мнение, защото самият сервиз не ви отказва гаранционно обслужване. Гаранционното обслужване е на лаптопа, а вие не желаете да го изпратите, следователно доброволно се отказвате от такъв сервиз чисто формално. Имате гаранционна карта за лаптоп, а не за твърд диск. 2. Жалбата се подава срещу търговеца, който е продал лаптопа, а не срещу самия сервиз, защото вие имате търговски отношения със самия търговец - така гласи законът. Търговецът също не е отказал сервиз, а ви е насочил към оторизиран сервизен център. Вашият продукт обаче все още не е в сервиз, защото вие не желаете да го изпратите и се връщаме в горната точка 1. Формално вашите права като клиент според закона не са нарушени - търсите помощ, насочени сте, открили сте сервиз, но продуктът не е изпратен, не е постъпил като рекламация при търговеца, а просто са проведени телефонни разговори. Самият закон не предвижда подобни казусни ситуации и в конкретния случай вие ще подадете жалба, от комисията ще направят проверка по случая, ще изискат доказателства от вас и от сервиза. Пак казвам, вие не сте оторизирано сервизно лице и упоменатите по-горе скрийншоти няма да свършат работа, а още повече, че хората в комисията и хабер си нямат от подобни технически въпроси. Най-вероятно самият търговец ще напише всичко, което и аз изписах доста по-накратко и от комисията ще ви върнат отговор, който се базира на проверката и становището. Според мен няма да намерят основания за законова санкция и съм готов да дискутираме по това, колкото трябва. Цялата процедура трае има няма месец. Както Ники вече каза, те спазват буквата на закона, а тя не е на ваша страна в случая. Консуматив: Консумативът е хлъзгаво понятие, защото обикновено батерията и зарядното се считат за консуматив и обикновено идват с 12 месеца гаранция при всички марки (при някои дори 6 месеца). Ако държите на тази дефиниция, спокойно може от сервиза да ви кажат, че щом е консуматив, гаранцията му е само една година и не подлежи на гаранционно сервизиране. Аз лично бих се отказал в този случай да настоявам за това. Все пак и консуматив да е, пак трябва да се изпрати с целия лаптоп. Моето лично мнение и съвет към всички потребители в подобна ситуация: Подобни решения са трудни за вземане от всеки обикновен служител в който и да е сервиз. Моят личен съвет е да се проведе спокоен личен разговор (без заяждане, защото напомням, че чисто формално не сте в правото си, а и доброто отношение винаги помага в тези случаи) с отговорно и по-висшестоящо лице в сервиза. Опитвате се да обясните деликатната ситуация и да помислите варианти заедно, които да са удобни и за двете страни. Можете да проведете подобен разговор и с отговорно лице, представител на самия търговец. Много често при нормално и спокойно отношение фирмите са склонни да намерят начин да помогнат на клиента, правейки жест или някакъв вид компромис с интересите си като например предоставяне на оборотен лаптоп или нещо друго. Предложението на Ники по-горе е пример за това. Повтарям, че това не отменя предложението на niki от горния пост. Надявам се, че постът ми като цяло ще е полезен. Оставам отворен за дискусия на подобни казуси. Поздрав, Георги!
  6. Ubuntu, лецензиран Photoshop

    Здравейте! Не съм запознат в детайли с подобен казус, но аз лично не виждам проблем с това. Ако сте заплатили съответен софтуерен лиценз и можете да удостоверите това със съответните документи , то можете да разполагате с него така, както намерите за добре и така, както предвижда съответните условия на лиценза. Аз поне никога не съм виждал условие, което да изисква съответен софтуер да се използва с операционната система, за която е закупен. Все пак има две особености, с които трябва да сте запознати. 1. Ако имате заплатен определен вид лиценз за дадената операционна система (Windows в случая да кажем), то производителят не носи отговорност за съответни неточности при работата му в други операционни системи и може да откаже съпорт да речем. 2. Ако имате виртуализатор, който да кажем е с Windows, може да имате проблеми със закона, ако да кажем копието му не е легално. Като цяло обаче ако закупите и използвате определена версия във вида, в който лицензът казва, то не виждам да имате проблем чисто формално. Поздрав, Георги
  7. Привет Засега нямаме точна информация от вносителите на модела. Отправили сме запитване, но все още чакаме за по-точен отговор. Поздрав, Георги
  8. Здравейте! Аз също подкрепям избора на този модел: http://laptop.bg/lap...0_5397063284719 Реално моделът е промоционален и е ексклузивен за Laptop.bg. Не знам дали го има при други колеги, но знам, че при нас доскоро беше с около 200лв. по-скъп и сега е на много изгодна цена. Иначе двуслойната записвачка означава, че ако си купите и двуслойни дискове, ще можете да записивате двойно повече информация на един диск. Това разбира се и подсветката не правят офертата на модела толкова добра, че да се избере пред другия за 1399. Там 5-те години гаранция правят много добра покупката и аз лично бих ви насочил към нея. Добри, качествено изработени машини, които да служат вярно. Като такива са проектирани DELL Vostro моделите Поздрави, Георги!
  9. Здравейте! Моделите, които имат тази клавиатура са от тестваната серия - Asus K53S. Линковете на показаните от вас модели са на серии K53TK и K53U. Тези снимки в сайта предстои да коригираме, защото не са коректни. Ето модели от серията K53S: http://laptop.bg/search?utf8=%E2%9C%93&commit=&q=K53S Поздрави, Георги!
  10. Здравейте! За двата модела имаме различна информация. Новата Samsung Series 9 знаехме, че трябва да бъде внесена в България с Windows 8. Това беше предварително решено от Samsung. Тук говоря за новата серия, а старата се оказа не особено успешна и едвали ще се появи пак или поне не в сериозни количества. За новата серия се чакаше излизането на новата операционна система. Последно имаме надежди, че до края на ноември ще я видим на българския пазар. Очакваните цени са около 2500лв. Бройките също ще се ограничени. Моделът на Asus е малко по-проблемен. Реално вносителите нямат опция за поръчка, а в други случаи цената е доста висока и моделът не представлява интерес за пазара ни. За съжаление не разполагам с повече информация. Все пак надежди някакви има да видим модела преди празниците. Поздрав, Георги!
  11. Здравейте! За да закупите лаптоп с тарифен план към Vivacom от нас не е необходимо да сте абонат на оператора. Дори да сте абонат на Vivacom, с тарифния план получавате SIM карта и номер. Насреща сме за други въпроси. Поздрави, Георги!
  12. Не на последно място... ако сте го закупили от нашия сайт, заповядайте с него в офиса ни, за да се опитаме да помогнем с каквото можем. Ако не сте от София, моля, пишете ни, за да измислим вариант, при който да ни го изпратите. Поздрави, Георги!
  13. :)

    Здравейте! Съвсем накратко ще поясня и смятам да приключим темата, затова я заключваме, а предстои и скриване. Потребителят е предупреден за вулгарния език (при следваща такава проява ще се принудим да блокираме аканута) и му е обяснено в кои теми може да потърси помощ за проблема си. Ще помоля все пак съфорумците да не провокираме потребителите, които не са ориентирани във форума ни, за да не се получават подобни ситуации и взаимно да си губим времето в безсмислени спорове. В крайна сметка не знаем кой стои на отсрещния монитор и какви реакции можем да очакваме от него. За правила във форума имаме малко по-особена позиция още от създаването му. Подобни ситуации като тази могат да възникнат със и без наличието на правила. За нас е важно самите ние да имаме усет за саморегулация и ограничение - на нервни изблици, псувни и други. В крайна сметка не е необходимо да съществува правило "Не псувай!", ако наистина осъзнаваш, че това НЕ е начинът, по който може да се пише и отговаря на хората. Същото важи и в обратния случай - провокацията, била тя по-шеговита или остра може да предизвика неприятни ситуации. В случая правилата означават санкция, която може да претърпи този, който ги пристъпва. Такава санкция обаче можем да наложим и без да има разписани правила, защото например виждам как всички реагирате в темата. Потербителят е предупреден и при последващи подобни прояви ще спрем аканута му. Ако реално се обединим около няколко важни идеи и цели на форума, всичко ще бъде по-лесно и за потребителите и за нас, които го поддържаме. Не на последно място правилата ще предизвикат сериозни дискусии, обсъждания, ще трябва да се следим като полицаи и бандити. Това са все неща, които поне на нас няма да ни бъдат приятни и определено не желам да се случват. Все пак създадохме форума, за да могат потребителите на преносими компютри да споделят мнения, да обсъждат проблеми и да си помагат в нужда. Смятам, че засега всички заедно успяваме да се справяме поне донякъде с преследваните цели. Това е нашата позициция по въпроса. Надявам се, че проявявате разбиране След ден-два най-вероятно ще скрием самата тема. Поздрави, Георги!
  14. Както казах, стараем се всичко да е коректно и работим упорито за това. Ако се налага и още промени ще правим.
  15. За този последния проблемът се появява от дистрибутора на модела, който е обявил така техническтие му характеристики. Предполагам, че при повечето колеги също е обявен така.